
Gyermekkori élményeit, családját már ismerhetjük a többi könyvéből. Itt most a 60-as évektől a 80-as évekig láthatjuk őt. Egyetemi éveit 68-ban kezdi és akkor már a lázadás, a háború (Vietnám) -ellenes mozgalmak, a hovatartozás, a színvallás gyötrelmeit éli át.
A világban ekkor Woodstock felé fúj a szél,
Janis Joplin, Jefferson Airplane (egyik kedvencem), Jimi Hendrix és John Lennon
énekel a békéért.
A Cannes-i filmfesztiválon Tarkovszkij: Andrej Rubljovja van
versenyben, többek között Costa-Gavras:Z, avagy egy politikai gyilkosság
anatómiája, Sidney Lumet: A találkozás és Jancsó Miklós: Fényes szelek
filmjével együtt. Auster is a „hadak útját” járja, gombát termeszt, játékot tervez,
hajléktalan barátok élősködnek amúgy is lehetetlen életén, irodalmi
bértollnokságot is vállal.
A pénzcsináláshoz nem nagyon ért, a szerencse sem
áll mellé és a 70-es évek már Párizsban találják. De némi siker mellett, a
kudarc jellemzi írói-fordítói tevékenységét. Csodálatos fordulatokról
álmodozik, de ezt csak később, már visszatérve New Yorkba éli át. Könyvet
írhat, kiadóra talál és végre kimondhatja: Igazolást nyertem! Ennyit a pénzért írásról. Ennyit önmagam áruba bocsátásáról.
Paul Auster volt már minden „csak akasztott ember nem”. Volt hajós, kártyajáték- feltaláló, bukott színdarabíró, fordító, detektívregény szerzője. De valahogy sosem keseredett el. Mindig kimászott a bajból, mindig fel tudott állni.
Paul Auster volt már minden „csak akasztott ember nem”. Volt hajós, kártyajáték- feltaláló, bukott színdarabíró, fordító, detektívregény szerzője. De valahogy sosem keseredett el. Mindig kimászott a bajból, mindig fel tudott állni.
Önéletrajzi írása tárgyilagos, nem túl érzelmes, szinte felsorolásszerű.
Nincs benne semmi froclizás vagy panaszáradat. Csak a tények.
Ezért tetszett nagyon.
Ezért tetszett nagyon.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése