Réz András: Mozibubus

Ez a könyv 10 évvel ezelőtt jelent meg és akár mondhatnánk is, hogy hol van ennek most az aktualitása. Réz András is írja, hogy amit most (azaz 2006-ban) írt le, az nem biztos, hogy időtálló. Mármint a saját véleményét tekintve. Ha meg akarnánk számolni, hogy a könyv megjelenése óta hány filmet láttunk ( ez elsősorban a filmkedvelőkre vonatkozik), akkor lehet, hogy bajban lennénk. Hacsak nem írjuk fel, mikor, mit láttunk. Én egy időben naptárt vezettem róla, de később, mint annyi mindent, elhanyagoltam a feljegyzéseket. Arról nem is beszélve, hogy hány filmre nem emlékszünk már, miről is szólt, ki is rendezte, esetleg egy-egy számunkra fontos kép, jelenet felrémlik. A Mozibubus éppen arra jó, hogy újra rácsodálkozz, hogy hát én ezt is láttam, meg azt is, de, hogy volt az a plakát a falon, vagy, hogy milyen öltönyben volt James Bond – nos, az én emlékeim ezekről az évek során elvesztek. Talán nem is annyira lényeges dolgok, de ahogy Réz András beszélt róluk, azzal (nálam) azt érte el, hogy érdemes újranézni őket (nem feltétlenül a Bond filmekre gondolok). És akkor a kulisszatitkokról még nem is beszéltem. Mert ha valami, akkor az tényleg izgis dolog a filmművészetben. A könyvben van belőlük néhány. De, mielőtt túlzott elvárásai lennének az olvasóknak, ez nem egy alapos, mélyre ásó, filmelemző kötet, hanem egy szórakoztató, emlékfelelevenítő mesélés. Ha hallottad már Réz Andrást, akkor ismered a lelkesedését és át fog ragadni rád is. Én így voltam vele és már van egy filmlistám a hosszú téli estékre. Csak el ne felejtsem, hogy mire is kell figyelnem!

Nincsenek megjegyzések: